Správa
o výchovno-vzdelávacej
činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2009/2010
Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.
§ 2.
ods. l a
Základné identifikačné údaje
Názov: Základná škola
s materskou školou Józsefa Kármána
s vyučovacím a výchovným
jazykom maďarským
Adresa: J. Kármána 25/5, 984
01 Lučenec
Telefón: 047/4333792 -
sekretariát
047/4334028 -
riaditeľ školy
047/4333788 -
materská škola
Fax: 047/4334028
Elektronická adresa: zsmskarman.lc@post.sk
Internetová adresa: www.zsmkarmanalc.edu.sk
Zriaďovateľ: Mestský úrad Lučenec,
Novohradská 1
Štatutár : Ing. Milan Marko
Vedúci zamestnanci školy
Riaditeľ Mgr. Peter Bial 047/4334028
Štatut. zástupkyňa pre ZŠ Mgr. Katarína Čomajová 047/4333792
Zástupkyňa riaditeľa pre MŠ Bc. Tóthová Henrieta 047/4333788
Vedúca MZ pre I. stupeň Mgr.
Lýdia Csáková
PK hum.predmetov, výchovná Mgr. Gertrúda Kalmárová
poradkyňa
PK výchovných predmetov Mgr. Blanka Vassová
Koord. enviromentálnej výchovy Mgr. Tímea Tankina Tóth
Koord. prev. drog. závislosti Mgr. Katarína Rubintová
Rada školy
Rada školy ako iniciatívny a poradný orgán, ktorý vyjadruje a presadzuje záujmy miestnej samosprávy a záujmy rodičov, pedagogických zamestnancov a ďalších zamestnancov školy v oblasti výchovy a vzdelávania pracovala pod vedením Mgr. Pétera Csúsza. Členovia RŠ sa stretli 4x v školskom roku podľa schváleného plánu. RŠ sa vyjadrovala ku všetkým závažným skutočnostiam, ktoré sa vzťahujú k práci školy, ku koncepčným zámerom rozvoja školy, ku skutočnostiam uvedeným v zákone č. 596/2003 Z.z. ako aj ku správe o výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ.
Titl., prezvisko, meno
Kontakt
pedagogickí zamestnanci Mgr. Gertrúda
Kalmárová
Bc. Kelemenová Zuzana
nepedagogickí zamestnanci Katarína Kollárová
zástupcovia rodičov za ZŠ Mária Vargová
Adriana Gášpárová
Mgr. Adriana Balogová
zástupcovia rodičov za MŠ Katarína Vargová
zástupcovia zriaďovateľa Lucia Šperlová
MUDr. Zsolt Mihalovics
Mgr. Péter Csúsz- predseda
zástupca inej vzdel. inšt. Mgr. Štefan Csák
termín ustanovenia rady školy 11.10.2007
Poradné orgány
Poradné orgány školy – MZ, PK, Rodičovská rada, pedagogická rada
Metodické združenie a predmetové komisie sú metodickými a odbornými orgánmi riaditeľa školy a pedagogickej rady, ktoré sa vytvárajú pre vyučovanie na 1. stupni (MZ) a pre vyučovanie skupín predmetov (PK výchovných, prírodovedných a humánnych predmetov). Podieľajú sa na zvyšovaní metodickej úrovne vyučovania, rozvíjajú pedagogickú tvorivosť.
Pedagogická rada: členmi sú všetci pedagogickí zamestnanci školy. Pedagogická rada na svojich pravidelných zasadnutiach prerokúva, navrhuje a schvaľuje výchovno – vzdelávacie výsledky, je poradným orgánom riaditeľa na kolektívne prerokúvanie a posudzovanie zásadných pedagogických otázok výchovy a vyučovania.
Rodičovská rada: základná organizácia Zväzu maďarských rodičov na Slovensku – pracovala pod vedením Eriky Šinkovej. V priebehu školského roka sa pedagógovia pravidelne stretávali s rodičmi v rámci triednych schôdzok RZ. Rodičov sme informovali o výsledkoch žiakov a o aktivitách školy aj prostredníctvom školského časopisu a informačnej tabule. Spolupracovali sme na viacerých úspešných projektoch. Hľadali sme vhodné formy a metódy práce pre zlepšenie prospechu a vzájomných vzťahov.
Členovia rodičovskej rady:
1. ročník: Adriana Balogová
2. ročník: Hajnalka Hajdóková
3. ročník: Eva Csáková
4. ročník: Katarína Szalaiová
5. ročník: Agnesa Molnárová
6. ročník: Štefan Balog
7. ročník: Erika Šinková
8. ročník: Eva Ruffová
9.A roč.: Tomáš Kováč
9.B roč. : Juditha Nagyová
Názov MZ a PK Vedúci Zastúpenie predmetov
vedúca MZ pre 1. stupeň Mgr. Lýdia Csáková všetky premety na 1.stupni
PK hum. predmetov Mgr. Gertrúda Kalmárová SJL, ANJ, NEJ, MJL, DEJ
PK prírodovedných predmetov PaedDr. Anna Kováčová MAT, INF, PRI, FYZ, ZEM
PK výchovných predmetov Mgr. Blanka Vassová VYV, TEV, HUV, OBV, ETV
§ 2.
ods. 1 b
Údaj o počte žiakov
Počet žiakov školy a počet detí v ŠKD a MŠ:
Počet žiakov školy: k 15. septembru 2009 : 192
k 31. augustu
2010 : 193
Počet tried: 11
Podrobnejšie informácie: V školskom roku 2009/2010 navštevovalo školu 192 žiakov v I.–IX. ročníkoch. Zo 192 bolo 16 žiakov integrovaných. 1 žiačka intelektovo nadaná, 1 žiak so zrakovým postihnutím. 14 žiakov s vývinovými poruchami učenia a 14 žiakov, u ktorých sme uplatňovali Metodické pokyny MŠ SR k hodnoteniu a klasifikácii žiakov s vývinovými poruchami učenia. V prípade žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vyučujúci postupovali podľa vypracovaných individuálnych plánov, žiakov hodnotili podľa platných metodických pokynov.
Počet žiakov k 15.9.2009
1.ročník : 9 žiakov
2.ročník : 11 žiakov, z toho l žiačka intelektovo nadaná
3. ročník : 7 žiakov, z toho 1 začlenený žiak
4. ročník: 19 žiakov
5. ročník: 40 žiakov, z toho 5 začlenení žiaci
6. ročník : 26 žiakov, z toho 2 začlenení žiaci
7. ročník : 28 žiakov, z toho 5 začlenení žiaci
8. ročník : 19 žiakov, z toho 2 začlenení žiaci
9. ročník : 33 žiakov
Počet žiakov k 31.8.2010
1. ročník : 7 žiakov
2. ročník : 12 žiakov, z toho 1 začlenený
3. ročník : 8 žiakov, z toho 1 začlenený
4. ročník : 20 žiakov
5. ročník : 39 žiakov, z toho 5 začlenení
6. ročník : 26 žiakov, z toho 2 začlenení
7. ročník : 28 žiakov, z toho5 začlenení
8. ročník : 20 žiakov, z toho 2 začlenení
9. ročník : 33 žiakov
Počet žiakov v školskom klube k 15.9.2009 : 55 v troch oddeleniach
Počet žiakov v školskom klube k 31.8.2010 : 51 v dvoch oddeleniach
1. oddelenie 25
2. oddelenie 26
3.
Počet detí v MŠ k 15.
1. trieda 20
2. trieda 21
Do ZŠ nastúpilo 17 detí z toho :
- 8 detí do ZŠ s MŠ J. Kármána s V a VJM, Lučenec
- l dieťa do IV. ZŠ v Lučenci
- 1 dieťa do II. ZŠ v Lučeneci
- 2 deti do ZŠ Vajanského v Lučenci
- 1 dieťa do ZŠ Kalinovo
- 2 deti do ZŠ s MŠ Kubínyiho v Lučenci
- 2 deti do ZŠ Opatová, súkromná
Ročník l. 2.
3. 4. 5. 6. 7. 8.
9. Spolu
počet
tried
1 1 1
1 2 1 1 1 2
11
počet žiakov k 15.9.2009 9 11 7 19 40 26 28 19 33 192
počet žiakov k 31.8.2010 7 12 8 20 39 26 28 20 33 193
počet žiakov s ŠVVP 16
počet žiakov v ŠKD 55
počet detí v MŠ 41
§ 2.
ods. 1 c
Zapísaní žiaci ZŠ
Údaje
o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka:
Počet zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ : celkový počet 16
Skutočný počet žiakov 1. ročníka k 15.9.2010: celkový počet 13
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou : 2
Prestup na druhú ZŠ: 1
Údaje
o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach:
V školskom roku 2009/2010 na našej škole ukončilo štúdium v 9. ročníku 33 žiakov, 4 žiaci ukončili povinnú šk. dochádzku z nižších ročníkov. Žiaci pokračujú v štúdiu na nasledovných stredných školách:
žiaci 9. ročníka:
Gymnázium Fiľakovo s VJM : 9 žiakov
Gymnázium v MR : 1 žiak
Stredná priemyselná škola stavebná OW s VJM v LC : 2 žiaci
Obchodná akadémia v LC : 3 žiaci
Pedagogická a Sociálna Akadémia v LC : 1 žiak
Združená stredná škola služieb v LC : 8 žiakov
Združená stredná škola služieb s VJM v RS : 1 žiak
Hotelová akadémia : 1 žiak
Stredná technická škola v LC : 5 žiakov
Žiaci z nižších ročníkov : 4 žiaci nepokračujú v štúdiách na strednej škole
Do MŠ
bolo k 30. aprílu 2010 prihlásených 10 a prijatých 10 detí.
Počet
detí v MŠ na školský rok 2010/2011 je 37 detí v 2 triedach.
Nižší
ročník 5. roč. 6.roč.
7.roč. 8.roč. 9.roč. Spolu
Počet
žiakov 0
2 2 0 0 4
§ 2.
ods. 1 d
Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ
Gymnázium SOŠ SOU
Iné Spolu
prihlásení 10 10 3 - 23
prijatí 10 10 3 - 23
úspešnosť 100 % 100 % 100 % 100 %
§ 2.
ods. 1 e
Klasifikácia tried
Priemerný prospech žiakov podľa ročníkov z jednotlivých predmetov
Trieda |
MJL |
M |
Spr |
GEO |
DEJ |
ZEM |
PRIR |
ANJ |
NEJ |
II. |
1,25 |
1,16 |
1,0 |
- |
- |
- |
1,16 |
1,16 |
- |
III. |
1,5 |
1,5 |
- |
- |
- |
- |
1,25 |
- |
- |
IV. |
2 |
2,35 |
1 |
- |
- |
- |
1,65 |
- |
- |
V. A |
2,38 |
2,28 |
1,04 |
2,04 |
2,47 |
- |
- |
2,35 |
1,85 |
V. B |
3,36 |
3,07 |
1,0 |
3,64 |
2,07 |
- |
- |
4,33 |
3,09 |
VI. |
3,04 |
3,23 |
1,35 |
2,96 |
2,88 |
- |
- |
3,03 |
3,00 |
VII. |
2,51 |
2,62 |
1,29 |
- |
2,29 |
2,44 |
1,85 |
2,31 |
2,75 |
VIII. |
2,41 |
2,35 |
1,27 |
- |
1,94 |
2,35 |
2,29 |
1,88 |
3,37 |
IX. A |
2,44 |
2,94 |
1,61 |
- |
1,78 |
1,27 |
2,17 |
2,44 |
3,22 |
IX. B |
1,86 |
2,33 |
1,0 |
- |
1,8 |
1,0 |
1,73 |
2,12 |
2,57 |
Trieda |
CHEM |
FYZ |
SLJ |
VL |
INF |
BIO |
TV |
OV |
EKO |
II. |
- |
- |
1,33 |
1,25 |
- |
- |
- |
- |
- |
III. |
- |
- |
1,14 |
1,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. |
- |
- |
1,95 |
1,8 |
- |
- |
- |
- |
- |
V. A |
- |
- |
2,14 |
- |
2,14 |
2,19 |
1,55 |
- |
- |
V. B |
- |
- |
2,71 |
- |
3,36
|
3,71 |
2,00 |
A |
- |
VI. |
2,84 |
3,07 |
2,84 |
- |
3,19 |
2,70 |
1,54 |
A |
2,88 |
VII. |
- |
2,62 |
2,50 |
- |
- |
- |
1,29 |
- |
- |
VIII. |
2,41 |
2,12 |
2,29 |
- |
A |
- |
1,00 |
A |
- |
IX. A |
2,83 |
2,11 |
2,22 |
- |
- |
- |
1,27 |
1,56 |
- |
IX. B |
2,33 |
2,06 |
2,13 |
- |
- |
- |
1,42 |
1,40 |
- |
Prospech žiakov
Trieda Počet ž. PVZ
PVD Prospeli Neprospeli
I. – IV. roč. 47 28 4 13 2
V.- IX. roč. 146 45 18 61 22
Dochádzka žiakov
Trieda |
Počet ž.za II.polrok |
Zamešk. hod. |
Zam. na žiaka |
Osprav.h. |
Ospr. na Žiaka |
Neosprav. hod. |
Neospr. na žiaka |
I.-IV.roč. |
47 |
1 832 |
38,98 |
1 801 |
0,66 |
31 |
0,66 |
V.-IX. roč |
146 |
15 383 |
105,36 |
14 408 |
98,68 |
949 |
6,5 |
I.-IX. roč. |
193 |
17 215 |
89,2 |
16 209 |
83,94 |
980 |
5,07 |
Výsledky externých meraní
Žiaci 9. ročníka sa podrobili Celoplošného
testovania žiakov 9.ročníkov z matematiky, z maďarského jazyka
a literatúry a slovenského jazyka. Výsledky testovania boli zverejnené
v apríli 2010 ŠPÚ. Celkový počet žiakov školy, ktorí sa zúčastnili testovania
bolo 33.
Názov |
Počet žiakov |
Úspešnosť v % školy |
Úspešnosť v % rámci SR |
Priem.počet bodov školy |
Priemerný počet bodov v rámci SR |
Monitor SJL |
33 |
65,3 |
62,0 |
13,06
|
12,40 |
Monitor MAT |
33 |
36,1 |
60,1 |
7,21 |
12,02 |
Monitor MJL |
33 |
48,2 |
64,5 |
9,64 |
12,90 |
§ 2.
ods.
Odbory a učebné plány
Výchovno-vzdelávací proces bol zabezpečený v súlade s učebnými plánmi pre II – IV a pre VI –IX ZŠ schválených MŠ SR dňa 14.05.2003 č. 520/2003 – 41 nasledovné na 1. stupni podľa učebného plánu pre II. – IV. ročník ZKŠ s vyučovacím jazykom maďarským – Variant l (základný) na 2. stupni podľa uč. plánu pre VII.-IX. roč. ZŠ s VJM – Variant 3.
Výchovno-vzdelávací proces bol zabezpečený v súlade s učebnými plánmi pre I-II. a V-VI. roč. podľa zákon č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní zo štátneho vzdelávacieho programu ISCED1 a ISCED2 a z Národného programu výchovy a vzdelávania SR.
Školský
učebný plán 1. ročník - volitelné
predmety podľa ŠkVP:
maďarský jazyk – 2 hod.
anglický jazyk – 1 hod.
telesná výchova - 1 hod.
Školský
učebný plán 2. ročnik – volitelné predmety podľa ŠkVP:
maďarský jazyk – 1 hod.
anglický jazyk – 1 hod.
Školský
učebný plán 5. ročník – volitelné predmety podľa ŠkVP:
anglický jazyk – 1 hod.
matematika - 1,5 hod.
telesná a športová výchova – 1 hod.
Školský
učebný plán 6. ročník – volitelné predmety podľa ŠkVP:
anglický jazyk – l hod. (VI. A)
maďarský jazyk – 1 hod. (VI. B)
matematika – 1 hod.
informatika – 0,5 hod.
ekológia – 0,5 hod.
telesná výchova – 1 hod.
MŠ – vychádza zo Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie - vypracovaný školský
vzdelávací program s názvom: DETSKÁ
ZÁHRADA.
Nepovinné predmety
Predmet Počet žiakov Počet skupín Počet hodín týždenne
Anglický jazyk 23 2 1
Práca s počítačom 52 4 1
Rozširujúce hodiny
Učebný
variant Trieda Predmet Počet hod./týž. Počet žiakov
č. 3 VIII. IX. Práca s počítačom 1 51 / 3 skupiny
Štruktúra tried
Ročník |
Počet
tried |
Počet
žiakov |
Počet
individ. integrovaných |
Nultý
|
0 |
0 |
0 |
Prvý |
1 |
9 |
0 |
Bežné
triedy |
10 |
183 |
16 |
Špeciálne
triedy |
0 |
0 |
0 |
Pre
nadaných |
0 |
0 |
0 |
Spolu |
11 |
192 |
16 |
§
2.ods.1 g
Zamestnanci
Prac.
pomer |
Počet
pedagog. zamestnancov |
Počet
nepedag. zamestnancov |
Počet
úväzkov pedag.zamest. |
Počet
úväzkov nepedag.zamest. |
TPP |
18 |
4 |
18 |
4 |
DPP |
4 |
0 |
4 |
0 |
Znížený
úväzok |
1 |
0 |
1 |
0 |
ZPS |
0 |
0 |
0 |
0 |
Na
dohodu |
0 |
2 |
0 |
2 |
Kvalifikovanosť
pedagogických pracovníkov
počet
nekvalifikovaných
kvalifikovaných spolu
učiteľov
0 16 16
vychovávateľov 0 2 2
asistentov učiteľa 0 0 0
učiteliek 0 4 4
spolu 0 22 22
Predmety vyučované nekvalifikovane
Celkom sa na škole vyučovalo 344,5 hod. týždenne, z toho 310,5 hod. odborne, odbornosť vyučovania bola 90,13 % a neodbornosť 9,87 %.
Trieda Predmet Počet hodín týždenne
V.-IX. Zemepis 11
V.-IX. Etika 3
VIII. Výtvarná vých. 1
IV. –
IX. Nemecký jazyk 12
V. –IX. Dejepis 2
V.-VI. Biológia 4
VII. Chémia 1
Spolu 34
§ 2. ods. 1 h
Vzdelávanie zamestnancov
Za účelom kvalitnejšieho plnenia výchovno-vzdelávacích cieľov pedagógovia absolvovali počas školského roka rôzne formy ďalšieho vzdelávania, navštevovali kurzy, odborné prednášky a semináre organizované MPC BB (Metodicko – pedagogické centrum, B. Bystrica) a ZMPS (Zväz maďarských pedagógov na Slovensku) a ŠPÚ (Štátny pedagogický ústav).
Ďalšie
vzdelávanie organizované MPC BB:
- Postavenie ŠKD v systéme školských zariadení – cyklické vzdelávanie – pokračuje – 2 pedagógovia
- Pedagogické riadenie MŠ – príprava vedúcich pedagogických zamestnancov – pokračuje – 1 pedagóg
Ďalšie
vzdelávanie organizované ŠPÚ:
- Príprava učiteľov 1. stupňa ZŠ s rozšírením kvalifikácie na vyučovanie cudzích jazykov – rozširujúce vzdelávanie – pokračuje – 2 pedagógovia
Ďalšie
vzdelávanie organizované ZMPS:
- Stretnutie pedagógov Novohradu vo Fiľakove – metodický deň – 12 pedagógov
- Czabán Samu Napok v Rožňave – metodický deň – 2 pedagógovia
- Letná univerzita v Komárne – metodické dni – 2 pedagógovia
Iné
vzdelávania:
- Metodické a jazykové vzdelávanie vo Veľkej Británii – program Comenius – l pedagóg
- Stretnutia školských špeciálnych pedagógov v Lučenci – metodické dni – 1 pedagóg
- Štúdium špeciálnej pedagogiky na PaSA v Lučenci – ukončené – 1 nepedagogický zamestnanec
§ 2.
ods. 1 i
Prehľad výsledkov súťaží a olympiád
Aj v školskom roku 2009/2010 sme sa snažili, aby žiaci dosahovali nielen dobré vyučovacie výsledky, ale aby sa prezentovali v čo najlepších pozíciách aj na verejnosti, a to jednak svojou prácou, jej výsledkami, prezentáciou školy. Príklady našich výsledkov, aktivít a prezentácie školy:
Účasť a úspešná prezentácia školy na súťažiach a olympiádach:
Výtvarné súťaže – Výtvarná súťaž Júliusa Szabóa, Grafický návrh žiackej knižky, súťaž Széchényi álma, Návrh zimných pohľadníc, Týždeň modrého gombíka, Najzaujímavejší lampáš z tekvíc, Lučenec – moje mesto, Vianočné pohľadnice, Najkrajší snehuliak, Namaľuj si zdravie.
Hudobné súťaže - Dunamenti tavasz, Malý slávik – MŠ, Hallottad – e hírét?
Športové súťaže – futbalový turnaj o pohár SPŠS, futbalový turnaj pre žiakov školy, vybíjaná dievčat, medzitriedny basketbalový turnaj, futbalový turnaj dievčat.
Recitačné súťaže – Pekná maďarská reč, Poznaj slovenskú reč, súťaž Mihálya Tompu v prednese poézie a prózy.
Olympiády - olympiáda v anglickom jazyku, matematická olympiáda, fyzikálna olympiáda.
Ďalšie súťaže - dejepisná súťaž Szemben az árral, matematická súťaž Katedra, Zdravý životný štýl, súťaž ochrany prírody Sajó Károly, matematická súťaž Zrínyi Ilona, Pytagoriáda, Policajt môj kamarát, Sudoku.
Naše najväčšie úspechy:
Csöbönyei Thelma
Matematická olympiáda - okresné kolo: 1. miesto
Anderko Borbála
„Hallottad-e hírét? - regionálna súťaž v prednese
maďarských ľudových
piesní: zlaté
pásmo - I. kateg.
Szatmári Boglárka
„Hallottad-e hírét? - regionálna
súťaž v prednese
maďarských ľudových
piesní: zlaté
pásmo – III. kateg.
Tamáš Zoltán
„Poznaj
slovenskú reč“ -
celoslovenské kolo:
účasť
Gyetvai Júlia
súťaž Mihálya Tompu v umeleckom prednese poézie a prózy
- celoštátne kolo 3. miesto
„Hallottad-e hírét? - regionálna súťaž v prednese
maďarských ľudových piesní: zlaté pásmo – II.
kateg.
Bolyós Zsolt
Katedra matematická súťaž -
celoslovenské kolo účasť
Tódor Sándor
„Zrínyi
Ilona matematikai verseny“ matematická súťaž
- krajské kolo 2. miesto
Puntigán Álmos
Olympiáda
v AJ -
krajské kolo 3. miesto
Gyetvai Anna
„Dunamenti tavasz” – súťaž folklórnych súborov
– celoslovenské kolo účasť
Kováčová Margaréta
„Dunamenti tavasz” – súťaž folklórnych súborov
–
celoslovenské kolo účasť
Kelemenová Henrieta
„Dunamenti tavasz” – súťaž folklórnych súborov
– celoslovenské kolo účasť
Kelemenová Diana
„Dunamenti tavasz” – súťaž folklórnych súborov
– celoslovenské kolo účasť
Kelemenová Agnesa
„Dunamenti tavasz” – súťaž folklórnych súborov
– celoslovenské kolo účasť
Aktivity
a prezentácia na verejnosti
- Náučno-poznávacie zájazdy žiakov (Orava, Bratislava, Eger, Dobšiná,
Ochtina, Budapest, Kremnica, Banská Štiavnica, Donovaly, Komárno)
- Vystúpenia žiakov na kultúrnych podujatiach, súťažiach.
- Estráda detí ZŠ a MŠ v DK B.S.T.
- Prezentácia krúžkových činností
- Slávnostný zápis prvákov, stretnutie s rodičmi
- Spolupráca školy a rodičov – porady, pracovné stretnutia
- Činnosť školského rozhlasu
- Deň detí – vystúpenie žiakov, kultúrny program, prezentácia prác žiakov
- Vianočný program žiakov školy
- Aktivity študenského parlamentu
- Spolupráca s inštitúciami a organizáciami –
Csemadok, OZ Phoenix Lutetia, CVČ, Novohradská knižnica, Maďarské kultúrne
centrum, CPPPaP, ŠPP, DIC, Krízové centrum AMORET, Zväz maďarských pedagógov na
Slovensku, ZŠ Mihálya Munkácsyho v Pápe.
- Publikačná činnosť (Mestské noviny, MY Novohradské noviny, UJ SZÓ,
Zümmögő)
- Vystúpenia folklórneho súboru Pitypang
- Divadelné predstavenia pre deti ZŠ a MŠ
- Aktivity ku Dňu Zeme, detí, matiek, Európy
- Lyžiarsky a plavecký kurz
- Vystúpenie detí v Domove dôchodcov
- Maškarný ples – karneval pre deti
- Ondrejovská veselica – prezentácia prác a vystúpenie žiakov
- Spolupráca s PaSA v Lučenci – zabezpečovanie pedagogickej praxe
študentov
- Prezentácie práce žiakov na konferencii Geopark Nógrád – Novohrad
- Aktivity v rámci prevencie drogových a iných
závislostí (beseda s odborníkmi – premietanie filmov, Peer program)
- Vydávanie školského časopisu Zümmögő
- Venček žiakov ôsmeho a deviateho ročníka
- Vianočný program detí MŠ so študentami PaSA
- Rozlúčka s predškolákmi
- Spolupráca s učiteľkami MŠ z Maďarska a práca na projekte „Spoločne ruka v ruke“
- Deň otvorených dverí v MŠ – stretnutie s rodičmi, zápis detí.
§ 2.
ods. 1 j
Projekty
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika:
„Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ“ – cieľ konvergencia (financovanie z prostriedkov EU, realizovaný ÚIPŠ)
„Vodo Voda“ Veolia – výchovno-vzdelávací projekt
„Internetová komunikácia Učiteľ – Žiak – Rodič“ (Nadačný fond Slovak Telekomu)
„Comenius – Multilaterálne partnerstvá v rámci programu celoživotného vzdelávania“ – grant schválený v júni 2010.
„Infovek“
„Školy podporujúce zdravie“
„Škola budúcnosti“
§ 2.
ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
V dňoch od 19.2. do 23.2.2007 bola vykonaná v ZŠ s MŠ J. Kármána s V a VJM komplexná školská inšpekcia. Predmetom školskej inšpekcie bola kontrola stavu a hodnotenie úrovne pedagogického riadenia, procesu a podmienok výchovy a vzdelávania a v základnej škole. Závery správy o výsledkoch inšpekčnej činnosti:
Silnou stránkou školy je efektívna spolupráca s inštitúciami a nadáciami, podpora ďalšieho vzdelávania pedagógov a tiež využívanie informačno – komunikačných technológií.
Výchovno-vzdelávací proces na 1. stupni bol vo všetkých sledovaných vyučovacích predmetoch dobrý. Na 2. stupni bol v slovenskom jazyku, matematike, technickej a telesnej výchove dobrý, v maďarskom jazyku priemerný. Celkovo možno hodnotiť vyučovanie ako dobré. Škola vytvára podmienky pre rozvoj osobnosti žiakov. Systém prevencie drogových závislostí, environmentálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu je dobrý. Na veľmi dobrej úrovni sú významné aktivity školy.
Personálne, priestorové a psychohygienické podmienky školy sú v celku priemerné, materiálno-technické dobré.
Plánovanie a koncepcia rozvoja je dobrá, korešponduje s typom a podmienkami školy. Odborné a pedagogické riadenie je tiež na dobrej úrovni. Formy, rozsah a systém vnútornej kontroly sú v celku dostatočujúce, informačný systém je účinný. Pedagogická dokumentácia je vedená na predpísaných tlačivách s niektorými nedostatkami pri jej vypĺňaní. Vedenie školy a pedagógovia sa priemerne orientujú v legislatíve.
Celkové hodnotenie školy je lepšie ako priemerné hodnotenie škôl v Slovenskej republike a v pôsobnosti ŠIC v školskom roku 2007/2008.
Školská inšpekcia hodnotí na :
veľmi dobrej úrovni : - ponuka krúžkov, záujmových aktivít
- spolupráca s inštitúciami a nadáciami
dobrej úrovni: - koncepcia rozvoja školy
priemernej úrovni: - priestorové podmienky
Zistilo sa nedodržanie týchto všeobecne záväzných predpisov:
- § 3 ods. 4 smernice MŠ SR č. 7496/1985-20 o základnej škole v znení neskorších predpisov
(označenie tried v pedagogickej dokumentácii)
Školská inšpekcia na hodnotenie škôl(školských zariadení používa tieto hodnotiace výrazy:
veľmi dobrý - výrazná prevaha pozitív, drobné formálne nedostatky, mimoriadna úroveň
dobrý - prevaha pozitív, formálne, menej významné vecné nedostatky, nadpriemerná úroveň
priemerný – vyrovnanosť pozitív a negatív, priemerná úroveň
málo vyhovujúci – prevaha negatív, výrazné nedostatky, citeľné slabé miesta, podpriemerná úroveň
nevyhovujúci – výrazná prevaha negatív, zásadné nedostatky ohrozujúce priebeh výchovy a vzdelávania
Zamestnanci, ktorých sa príslušné inšpekčné zistenia týkajú boli s výsledkami a závermi oboznámení.
Písomné materiály použité pri inšpekčnej činnosti:
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2007/2008, plán prác školy, plán školskej kontroly, záznamy z pedagogických pozorovaní, zápisnice z pedagogických rád, zasadaní metodického združenia a predmetových komisií, triedne knihy, triedne výkazy, rozvrh hodín, klasifikačné záznamy, agenda sťažností a ochrany zdravia pri práci, rozhodnutia riaditeľa školy, pracovný poriadok, organizačný poriadok, rokovací poriadok, školský poriadok, prehľad o výchovno-vzdelávacej činnosti, Škálový inšpekčný dotazník, Inšpekčný dotazník školskej atmosféry pre pedagogický zbor, Hospitačný pracovný záznam, záznamový hárok o čitateľskej gramotnosti, Autodiagnostický dotazník, Informačný dotazník ku komplexnej inšpekcii, Informačný dotazník pre radu školy, Dotazník pre koordinátora prevencie drogových závislostí v základnej škole.
Správu o výsledkoch inšpekčnej činnosti vyhotovil:
Dňa: 12.03.2007 Mgr. Ján Rumpel, školský inšpektor
Poznámka: Riaditeľstvo ZŠ s MŠ prijal konkrétne opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov týkajúcich sa porušenia legislatívy a do 31.05.2007 ich predložil Školskému inšspekčnému centru Banská Bystrica s uvedenými termínmi splnenia a menami zodpovedných zamestnancov. Do 30.09.2007 bola predložená ŠIC Banská Bystrica aj správa a o splnení prijatých opatrení na odstránenie nedostatkov a ich príčin.
Dňa 10.06.2008 v Základnej škole s materskou školou Józsefa Kármána s vyučovacím a výchovným jazykom maďarským – Kármán József Alapiskola és Óvoda, Ulica J. Kármána 25/5, Lučenec bola vykonaná následná inšpekcia, ktorá sa vzťahovala na komplexnú inšpekciu s číslom poverenia 6118/2006 – 2007.
Závery:
Opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov prijaté riaditeľom školy boli adekvátne inšpekčným zisteniam a boli splnené. Realizáciu o prijatých opatrení sa skvalitnilo vedenie pedagogickej dokumentácie.
Akceptovanie odporúčaní vytvorilo predpoklad na rozvoj pohybových zručností žiakov, na skvalitnenie hodnotenia pedagógov a zlepšil sa stav vedenia pedagogickej dokumentácie školy.
Zamestnanci, ktorých sa príslušné inšpekčné zistenia týkajú, boli s výsledkami a závermi oboznámení.
Písomné materiály použité pri inšpekčnej činnosti: opatrenia prijaté riaditeľom školy na odstránenie zistených nedostatkov, správa o splnení prijatých opatrení, časovo – tematické plány telesnej výchovy, triedne knihy, triedne výkazy, kritériá na hodnotenie pedagogických zamestnancov.
Správu o výsledkoch inšpekčnej činnosti vyhotovil:
Dňa: 17.06.2008 Mgr. Ján Rumpel, školský inšpektor
Tematická
inšpekcia v MŠ v decembri 2008, premetom
inšpekcie bola zistiť stav a úroveň výchovno-vzdelávacej činnosti
a učenia sa detí v materskej škole.
Závery v správe o výsledkoch inšpekčnej činnosti: „silnou stránkou je realizácia výchovno-vzdelávacej činnosti učenia sa v MŠ, ktorá pozitívne ovplyvňuje vyvážený rozvoj dieťaťa“, čo znamená, že pedagogické pôsobenie učiteliek bolo efektívne, použité formy, metódy a prostriedky boli profesionálne. S uplatňovaním výchovno-vzdelávacích potrieb detí sa vytváral predpoklad na dosiahnutie optimálneho rozvíjania psychomotorických, poznávacích, komunikatívnych kompetencií detí. ŠIC vysoko pozitívne hodnotila prácu učiteliek.
§ 2.
ods.
Materiálno-technické podmienky
Škola sídli v starej budove v centre mesta. Budova ZŠ je vo vlastníctve reformovanej kresťanskej cirkvi a budov MŠ je majetkom mesta. Objekt školy sa postupne opravuje, rekonštruje. Priestorové podmienky sú priemerné. Triedy sú zariadené starším aj novým nábytkom. Na rozvoj informačno – komunikačných technológií sa využívajú dve odborné učebne výpočtovej techniky. K dispozícii je školská dielňa, knižnica a čitáreň. Na športové aktivity slúži menšia obnovená telocvičňa, posilňovňa a ihrisko s umelým trávnikom. Učebníc je v celku dostatok. Vybavenie didaktickou technikou je priemerné, učebnými počítačmi je veľmi dobré, využívajú sa žiakmi, učiteľmi.
Materiálno - technické vybavenie v MŠ vo vzťahu k množstvu pomôcok je priemerné, z hľadiska aktuálnosti dostatočné. Materská škola dostala didaktickú techniku v sume 2 000 € (MPC BB).
V šk. rok 2009/2010 boli vymenené okná a dvere na budove MŠ, detské ihrisko bolo obnovené a doplnené hojdačkami.
§
2.ods
Finančné a hmotné zabezpečenie
ZŠ s MŠ hospodárila v priebehu roka 2009 v súlade so schváleným rozpočtom príjmov a výdavkov a rozpočtovými opatreniami vykonanými z úrovne KŠÚ a Mesta Lučenec v oblasti bežných a kapitálových výdavkov.
Po vykonaných úpravách upravený rozpočet školy včetne prenesených a originálnych kompetencií dosiahol
- vo výdavkoch objem 429 782 €
- z toho: bežné výdavky činia 429 782 €
- kapitálové výdavky 0
- v príjmoch objem 6 008 €
Príjmy za sledované obdobie dosiahli 4 477 €, čo predstavuje 74,52 % -né plnenie celoročného rozpočtu, ktoré pozostávajú z vlastných zdrojov ako z poplatkov od rodičov a prenájmu.
Čerpanie finančných prostriedkov k 31.12.2009 je v súlade s rozpočtom. Celkové čerpanie výdavkov predstavuje 410 572 € čo je 95,53 % -né plnenie UR, a sú to v plnej výške bežné výdavky. Na prenesených kompetenciách bolo použitých 323 123 € čo je 98,81 % -né plnenie rozpočtu. Zostatok finančných prostriedkov je zaznamenané u kat. 630 – Tovary a služby z normat. rozpočt. prostriedkov, ďalej z dopravného pre žiakov a u MŠ z rozpočtu pre predškolákov. Tieto prostriedky boli presunuté do r. 2010. Na originálnych kompetenciách čerpanie činí 87 449 €, čo je v súlade s viazaním rozpočtu.
Z celkového rozpisu bežných výdavkov nenormatívne prostriedky predstavujú 22 944 € v čom sú zahrnuté prostriedky za: vzdelávacie poukazy
dopravné žiakom
príspevky na zdravotného asistenta
príspevky na predškolákov
šk. potreby
Podotýkame, že rozpočet nenormatívnych prostriedkov bol vyčerpaný v čiastke 20 564 € t. j. na 89,63 %.
Škola k 31.12.2009 neeviduje neuhradené dodávateľské faktúry.
Poznámka:
Podrobnejšie údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti ZKŠ s MŠ viď. v Prílohe č. 1-“ Výkaz k správe o hospodárení za rok 2009.
§ 2.
ods. 1 n
Plnenie stanoveného cieľa
Koncepčný zámer rozvoja školy vychádza z princípov a cieľov výchovy a vzdelávania podľa zákona č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní, zo štátneho vzdelávacieho programu ISCED l a ISCED 2 a z Národného programu výchovy a vzdelávania SR.
Zámerom školy je zabezpečiť prípravu žiakov na život v 21. storočí, ktorý vyžaduje od človeka, aby bol schopný kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy, pripraviť človeka flexibilného a schopného kooperovať a pracovať v tíme. Výchovu a vzdelávanie orientovať na žiaka, zohľadňovať jeho individualitu a jeho potreby. Podporovať vyučovacie stratégie, metódy a postupy, ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú kľúčové kompetencie žiakov.
V koncepčnom zámer rozvoja školy sú stanovené nasledovné ciele:
- Podnecovať u žiakov záujem o poznanie a viesť ich k pocitu zodpovednosti za svoju budúcnosť
- Rozvíjať model školy preferujúci tvorivosť, samostatnosť, aktivitu a výchovu k demokratickým princípom v duchu humanizmu.
- Podporovať zavádzanie informačno-komunikačných technológií do vyučovacieho procesu.
- Viesť žiakov k zmysluplnému využívanie voľného času.
- Zabezpečiť rovnaký prístup a možnosti vzdelávania pre všetkých žiakov.
Poslanie školy pomenúva dôvod a zmysel jej existencie. Hovorí o tom, o čo sa škola snaží, čím sa zaoberá. Poslaním našej školy je:
- poskytnúť žiakom základné vzdelanie s cieľom rozvoja osobnosti, nadania, rozumových a psychických schopností dieťaťa,
- zabezpečiť rozumovú výchovu v zmysle vedeckého poznania a v súlade so zásadami humanity a demokracie,
- posilňovať úctu k ľudským právam a základným slobodám, k rodičom, k svojej vlastnej kultúre, jazyku a národným hodnotám,
- poskytovať mravnú, estetickú, pracovnú, zdravotnú, telesnú, ekologickú a náboženskú výchovu,
- zdokonaľovať a zvýšiť jazykové znalosti a počítačovú gramotnosť žiakov,
- pripraviť žiakov pre ďalšie štúdium tak, aby boli konkurencieschopní na postupových školách
Ciele
stanovené v koncepčnom zámere školy sme plnili napr.:
Ø zvyšovaním úrovne výchovy a vzdelávania (účasť pedagógov na ďalšom vzdelávaní, podpora vyučovacích metód a postupov, ktoré rozvíjajú kompetencie žiakov odbornosť vyučovania 90,13 %)
Ø ponukou mimoškolských činností (záujmové krúžky, vzdelávacie poukazy, školy v prírode, plavecký kurz, návšteva družobnej školy v Pápe, literárne a odborné exkurzie, detské tábory, vystúpenia na kúltúrnych podujatiach, vydávanie školského časopisu)
Ø starostlivosťou o žiakov so špeciálno – pedagogickými potrebami (spolupráca s CPPPaP, DIC, ŠPP, pomoc asistenta učiteľa, vlastný školský špeciálny pedagóg)
Ø prípravou žiakov v cudzích jazykoch (vyučovanie CUJ s vyššou hodinovou dotáciou, konverzácia v CUJ)
Ø využitím možnosti školy dosiahnúť čo najvyššiu gramotnosť v oblasti IKT žiakov a učiteľov (projekt INFOVEK, materiálne a personálne vybavenie školy, projekt „Škola budúcnosti“, modernizácia odbornej učebne VT, krúžky výpočtovej techniky, využitie IKT na vyučovaní)
Ø zapájaním sa do projektov a získavaním financií z mimorozpočtových zdrojov (zabezpečenie počítačov, učebných pomôcok, finančné prostriedky na mimoškolské aktivity žiakov)
Ø prezentáciou, propagáciou školy na verejnosti (www stránka školy, spolupráca s Radou školy, Radou rodičov, zriaďovateľom, aktivity školy na verejnosti, spolupráca s ďalšími inštitúciami, úspešná prezentácia školy na rôznych súťažiach a olympiádach)
Ciele o koncepčnom zámere MŠ:
Naše činnosti sú zamerané na všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa. Základnou a najprirodzenejšou činnosťou dieťaťa predškolského veku je hra a preto ju využívame ako hlavnú metódu a formu pri získavaní zručností a poznatkov.
Dlhodobým strategickým cieľom MŠ je príjemným, flexibilným prostredím vyvážene rozvýjať osobnosť dieťaťa akceptovaním jeho individuálnych osobitostí. Vytvárať v psychickom a osobnostnom vývine detí adekvátne predpoklady na to, aby úspešne a bez závažných problémov mohli plniť úlohy a požiadavky prvého ročníka ZŠ.
V organizačnom a obsahovom usporiadaní denného poriadku sa zohľadňujú vnútorné a vonkajšie podmienky predškolského zariadenia, vekové a fyzické osobitosti detí.
§ 2.ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
Pomenovanie súčasného stavu a v oblasti výchovy a vzdelávania na škole je prvou fázou projektového riadenia zmeny. Reálny stav sme zistili preskúmaním školy a jej prostredia, urobili sme analýzu, ktorá bola zameraná na doterajšiu stratégiu školy a jej prostredia, urobili sme analýzu, ktorá bola zameraná na doterajšiu stratégiu školy, okolie školy a vnútro školy. Predpokladom dobrej pozície v konkurenčnom boji škôl je určitá sebareflexia školy, na základe ktorej vieme posúdiť, čo pozitívne môžeme ponúknuť smerom k verejnosti a v čom sa naopak musíme zlepšiť. Svoje silné a slabé stránky sme zisťovali:
- vyhodnotením plnenia cieľov, ktoré sme si určili v koncepčnom zámere rozvoja školy
- pomocou správy o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej vo februári 2007 na ZŠ
- na základe výsledkov STEPE a SWOT analýzy, pedagogického prieskumu a pedagogického pozorovania
Analýzou STEPE sme zistili príležitosti a riziká pre našu školu.
Z príležitostí je to napr. ďalšie vzdelávanie v oblasti informačno-komunikačných technológií, tvorba projektov, kultúra školy, Národný program výchovy a vzdelávania v SR, šetrenie energie, úroveň edukácie.
Nepriaznivý vplyv na školu má miera nezamestnanosti, sociálne postavenia rodičov a ich životný štýl, vývoj demografie, zvyšovanie zmeny v legislatíve.
Analýzu SWOT sme použili na rozbor vnútorného a vonkajšieho prostredia školy z hľadiska jej silných a slabých stránok, a na rozpoznanie nových príležitostí a rizík, ktoré môžu byť pre splnenie cieľov školy nápomocné, prípadne ohrozujúce. Výsledky analýzy školy uvádzame v tabuľke.
Oblasti, v ktorých dosahujeme dobré výsledky:
- oblasť
záujmovej činnosti (krúžok folklórny, futbalový, basketbalový, tanečný,
dramatický, astronomický, ochrancov
prírody, elektronický, volejbalový, remeselnícky, divadelný, konverzácie
v CUJ, výpočtovej techniky, Zümmögő
– školský časopis)
- oblasť výchovno-vzdelávacieho procesu (účať pedagógov na vzdelávaniach,
kurzoch, školeniach, získavanie nových vedomostí, zručností v oblasti výchovy –
viď. časť o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov)
- úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach (100% úspešnosť pri prijímaní na
gymnáziá a stredné školy – viď. údaje o úspešnosti žiakov)
- oblasť starostlivosti o žiakov so špeciálnymi pedagogickými potrebami
(vlastný špeciálny pedagóg, dobrá spolupráca s CPPPaP, ŠPP,DIC)
- oblasť mimoškolských, voľnočasových aktivít (výstavy kníh, návšteva
knižnice, plavecký výcvik, Majáles, lyžiarsky deň, vianočný program žiakov,
literárne predstavenia, Ondrejovská veselica, odborné-literárne exkurzie, škola
v prírode, návšteva divadelných predstavení, diskotéka, karneval, vydávanie
školského časopisu, netradičné vyučovacie hodiny fyziky, účasť v tásboroch,
Estráda)
- účasť a úspešná prezentácia školy na súťažiach a
olympiádach (výtvarné súťaže – nar. „Návrh zimných pohľadníc”, „Vesmír očami
detí”, „Zdravie očami detí”, recitačné súťaže – nar. „Pekná maďarská reč”,
súťaž Mihálya Tompu v prednese poézie a prózy, „Poznaj slovenskú reč”,
olympiády, napr. olympiáda v anglickom jazyku, olympiáda v nemeckom jazyku, matematická
olympiáda, fyzikálna olympiáda, ďalšie súťaže – súťaž ochrany prírody Sajó
Károly)
Opatrenia na skvalitnenie
výchovno-vzdelávacieho procesu, východiská do budúcna:
- Výchovu a vzdelávanie orientovať na žiaka, zohľadňovať jeho individualitu
a jeho potreby s dôrazom na meniace sa podmienky a požiadavky spoločnosti.
- Odhaliť a rozvíjať nadanie, talent a schopnosť každého jedinca, rozvíjať
ho ponukou mimoškolských aktivít.
- V záujme kvalitného vzdelávania doplňovať kabinety odbornými pomôckami,
podľa možnosti zriadiť jazykovú učebňu a odbornú
učebňu prírodovedných predmetov.
- Naďalej sa starať o odborný rast učiteľov prostredníctvom ďalšieho
vzdelávania.
- Ďalšie skvalitnenie činnosti metodických orgánov školy a následné
zvyšovanie ich participácie na riadení školy.
- Pokračovať v zosúladení programu výchovy a vzdelávania detí v MŠ s
učebným plánom pre I. – IV. ročník ZŠ.
- Žiacku knižnicu doplniť o nové tituly a zvýšiť záujem žiakov o čítanie.
- Spolupracovať s rodičmi, s Radou školy, rešpektovať ich požiadavky a
záujmy,ktoré vedú k zlepšeniu výchovno-vzdelávacieho
procesu.
Silné stránky (S) |
Slabé stránky (W) |
Príležitosť
(O) |
Ohrozenie (T) |
Kvalifikovanosť a ďalšie vzdel.učiteľov |
Materiálna vybavenosť |
Získanie finančných
prostriedkov cez projekty |
Nepriaznivý demografický vývoj |
Spolupráca s inými inštitúciami |
Rezervy v spolupráci s MŠ |
Rozvoj kompetencií
učiteľa |
Nezamestnanosť v regióne |
Dopravná dostupnosť a poloha školy |
Financovanie školy |
Zlepšenie
sociálno-ekonom postavenia učiteľa |
Zmeny v Legislatíve |
Hodnotenie školy zriaďovateľom, radou školy, ŠSI |
Kompetencie pedag.zamestn. |
Vytvorenie vlastného výchovno-vzdelávacieho programu |
Zvýšenie cien energií a služieb |
Riadenie a organizačná štruktúra |
|
Propagácia školy |
|
Záver
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch da podmienkach v ZŠ
s MŠ je krokom k sebahodnoteniu školy. Analýza zosumarizovaných údajov,
informácií a dát ako aj výsledky inšpekčnej činnosti vykonanej v školskom roku
2009/2010 ZKŠ pomohli odkryť slabé a silné stránky v činnosti a budú slúžiť ako
východisková báza k jej zlepšovaniu.
Cieľom a poslaním našej školy do ďalších rokov by mal byť rozvoj a postupný
prechod tradičnej školy na školu produktívnu s novými metódami a formami práce,
školy ktorá by bola príťažlivá pre deti aj ich rodičov. Mala by sa stať školou,
ktorá pripravuje žiakov pre ďalšie štúdium i pre život v novej otvorenej Európe
a zabezpečuje ich osobnostný rast. Škola perspektívna pre svojich zamestnancov,
škola kde budú učitelia motivovaní k svojmu ďalšiemu profesijnému rastu.
Škola by sa mala orientovať na vyučovanie cudzích jazykov a informatiky. Dobrá komunikačná schopnosť zo slovenského
jazyka a materinského jazyka. Dobré zvládnutie jazykového učiva a najmä
komunikatívnych kompetencií vytvára predpoklad na rozvinutie schopnosti úspešne
sa uplatniť na trhu práce a v súkromnom živote. Jazyk sa chápe ako znak
národnej a individuálnej identity, ako prostriedok
komunikácie a profesionálnej realizácie a prostriedok na vyjadrovanie citov a
pocitov. Cudzie jazyky naopak prispievajúp k pochopeniu a
objavovaniu tých skutočností, ktoré presahujú oblasť skúseností
sprostredkovných štátnym jazykom . Poskytujú živý jazykový základ a predpoklady
pre komunikáciu žiakov v rámci Európskej únie. Cudzie jazyky umožňujú poznávať
odlišnosti v spôsobe života ľudí iných krajín a ich
odlišné kultúrne tradície. Poskytujú prehĺbenie vedomostí a vzájomného
medzinárodného porozumenia a tolerancie a vytvárajú podmienky pre spoluprácu
škôl na medzinárodných projetkoch.
Víziou našej školy je:
„Stať sa kvalitnou základnou školou s vlastným pedagogickým programom, so
širokou ponukou vzdelávacích programov, s dobrým materiálnym vybavením. Chceme
byť otvorenou školou, v ktorej sa cíti každý ako doma, kde škola a rodina
spolupracuje v
prospech dieťaťa.”
Vypracoval:
Mgr. Peter Bial – riaditeľ ZŠ s MŠ
Mgr. Katrína Čomajová – štatutárna zástupkyňa riaditeľa pre ZŠ
Bc. Henrieta Tóthová – zástupkyňa riaditeľa pre MŠ
V Lučenci, 23.08.2010